ID-Skydd
Ring vår Spärrservice på 010-1516399. Vi går tillsammans igenom vilka värdesaker du har förlorat och som ska spärras samt hur förlusten har skett. Detta går snabbare och smidigare om du har registrerat dessa på Mina Sidor. Vi spärrar alla dina förlorade kort, värdehandlingar och värdesaker inom ett par minuter efter avslutat samtal.
Det smidigaste sättet att registrera eller uppdatera dina kort/mobiltelefoner är att göra det här på hemsidan. Du loggar in på Mina sidor. Där anger du ditt personnummer och det lösenord du fick hemskickat när du beställde tjänsten alt använder mobilt bank id.
Nej, Din bevakning går via Bisnode samt CreditSafe som är två av Sveriges största kreditupplysningsföretag. Vi har valt att samarbeta med Bisnode och CreditSafe på grund av att de är störst inom detaljhandeln, telecom och snabblån.
När vi märker att det har skett en kreditförändring, till exempel att det har tagits ett lån, beställts ett mobilabonnemang eller gjorts en adressändring, så skickar vi ett sms och ett e-mail för att försäkra oss att det är du som tagit ett lån eller om det är någon annan som har gjort det i ditt namn.
Har någon missbrukat din identitet kommer ditt ärende att bearbetas av en avdelning som påbörjar en utredning tillsammans med dig. Vi kommer att hjälpa dig att bestrida eventuella krav eller fakturor som du har fått samt hjälpa dig att återställa din identitet.
Skulle vår avdelning som hjälper dig inte lyckas bestrida och hjälpa dig får du juridiskt stöd i vissa fall enligt allmänna villkor för tjänst.
Vi hjälper i den omfattning vi kan, dock bestämmer din t.ex. kortutställares eller mobiloperatörs policy vad vi kan göra. Om vi inte har något referensnummer så som de fyra sista siffrorna på ert förlorade kort, kan de neka spärrningen.
Vi bevakar ditt personnummer via Bisnode och Creditsafe vilka är två av Sveriges största kreditupplysningsföretag och de är störst inom detaljhandel, telekom och snabblån, där bedragarna ofta handlar. När en förändring eller förfrågan sker via dessa aktörer så meddelas du via SMS och/eller E-post.
Brandskydd
Börja med att kolla så du tagit bort plasten på batteriet och satt batteriet åt rätt håll. Fungerar inte detta ringer du kundtjänst så vi kan felsöka.
Vår tjänst fungerar endast inom Sveriges gränser.
Ja, det enda du behöver göra är att meddela oss din nya adress.
Du har alltid en täckningsgaranti, skulle det vara så att det inte finns täckning där du bor så får du ringa kundtjänst så gör vi ett test tillsammans.
Kontakta kundtjänst så vi kan uppdatera din adress.
Det behöver du inte då du endast får ett vanligt SMS och samtal vid brand.
Logga in på Mina sidor.
Så länge du använder dig av vår tjänst har enheten garanti. Vänligen kontakta kundtjänst om den slutat fungera för felsökning eller utbyte.
Vid en bekräftat brand är vår larmcentral behjälpliga med att kontakta SOS. I första hand är det du själv som nu får möjlighet till detta.
Allmänt
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.
Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dagen avtalet ingick. Skulle du ångra dig inom denna tid kontaktar du oss på kundtjanst@sakradig.nu. Har du då redan betalat tjänsten betalar vi tillbaka hela beloppet.
När din tjänst förnyas skickas det i god tid ut ett förnyelsebrev som informerar om att din tjänst påbörjar ett nytt avtalsår. Om du vill avsluta din tjänst kontaktar du kundtjänst så skickar dom ut en uppsägningsblankett till dig som du enkelt skriver under och returnerar.
Kontakta kundtjänst så skickar dom ut en uppsägningsblankett till dig som du enkelt skriver under och returnerar.
a) Vi matchar regelbundet alla telefonnummer mot NIX-registret. Enligt lag får vi lov att spara ett telefonnummer i två månader innan vi gör nästa matchning. Det betyder att om du har nixat dig precis dagen efter att vi har gjort en matchning mot NIX-registret, kommer ditt nummer att finnas kvar i vårt register i max två månader. Ditt telefonnummer kommer automatiskt att tas bort vid nästa matchning mot NIX.
b) Om du via någon av våra samarbetspartners uttryckligen gett din medgivande till kontakt kollar vi inte om du är registrerad hos NIX.
Vill du spärra ditt nr hos oss kan du enkelt maila oss på kundtjanst@sakradig.nu